Slide 1 آشنایی با امواج مغزی

امواج مغزی چیست؟

در مغز و ذهن انسان پنج منحنی وجود دارد که به آن‌ها امواج مغزی می‌گویند. امواج مغزی بر اساس فرکانس‌شان نام‌گذاری شده‌اند. هرکدام ازاین امواج مربوط به سطح مختلفی از آگاهی انسان هستند. و تاثیر خاصی بر عملکردهای مختلف ذهن می‌گذارند. این امواج گروهی از کدهای طبیعت یا کدهای کیهانی هستند. در صورت فهمیدن زبان و پیغام‌های آن‌ها می‌توان به چیزهایی شگفت‌انگیز دست پیدا کرد. به عبارتی انسان می‌تواند تقریباً به هرچیزی که می‌خواهد با این امواج برسد. هرچه فعالیت مغز و ذهن بیشتر باشد فرکانس‌های موجود در ذهن و مغز بیشتر می‌شود. در نتیجه بالاترین موج در ذهن ایجاد می‌شود. هرچه فعالیت مغز و ذهن کمتر باشد (کمترین آن کما و بیهوشی هست) فرکانس کمتر می‌شود. در نتیجه پایین‌ترین موج در ذهن ایجاد خواهدشد.

امواج مغزی چند دسته‌اند؟

امواج مغزی به طور کلی به پنج دسته ( دلتا-تتا-آلفا-بتا-گاما) تقسیم می‌شوند. در ادامه راجع‌به هرکدام توضیح خواهیم داد.

امواج دلتا

امواج دلتا چه امواجی هستند؟

امواج مغزی با دامنه بالا هستند، که نرخ نوسان فرکانس آن‌ها بین ۰.۵ تا ۴ هرتز می‌باشد. امواج دلتا کندترین و بلندترین موج مغزی هستند که در پایین‌ترین سطح هوشیاری انسان قرار دارند. زمانیکه شما در خواب بسیار عمیق هستید این موج در ذهنتان تولید خواهد شد و باعث می‌شود شما خوابی آرام و کامل داشته باشید.

تولید مناسب این موج در ذهن انسان، تاثیرات خوبی خواهد داشت. از جمله؛ خواب آرام و لذت بخش، داشتن انرژی بعد از خواب، ترشح هورمون رشد و ریکاوری بدن. این موج در افرادی که خواب درست ندارند و در زندگی بی‌انرژی و خسته هستند به مقدار کمی تولید می‌شود. تیم ما می‌تواند با تکنیک‌های بسیار تخصصی این موج‌ را در ذهن شما به حالت نرمال برگرداند تا زندگی شما به حالت عادی بازگردد و خواب آرامش بخش و زندگی سرشار از انرژی داشته باشید.

زمانی که شما در حالت دلتا قرار می‌گیرید آگاهی شما با دنیای بیرون به طور کامل قطع می‌شود و هیچ چیزی از دنیای بیرون حس و درک نمی‌کنید. مانند خواب عمیق کما یا بیهوشی اگاهی عادی شما در این حالت تبدیل به اگاهی فرا طبیعی شده و می‌توانید با دنیای فرا طبیعی ارتباط برقرار کنید. از این موج برای کارهایی مثل هیپنوتیزم-برون فکنی-سفرهای اثیری و کارهای مشابه استفاده می‌شود.

امواج تتا

امواج تتا چه امواجی هستند؟

نرخ نوسان فرکانس آن بین ۴ تا ۸ هرتز می‌باشد. این حالت یکی از پیچیده‌ترین حالات مغزی و فوق‌العاده است.

قبل از اینکه شما به خواب عمیق بروید و زمانیکه در‌حالت خواب و بیداری هستید این موج در ذهن شما تولید خواهدشد و شما در حالت خلسه قرار میگیرید. زمانیکه شما در این حالت قرار می‌گیرید آمادگی کامل برای شهود و بینش دارید.

تتا یک حالت فوق العاده برای یادگیری مطالب و حافظه بلند مدت شماست. همچنین در دوره‌های سابلیمینال و بیوکنزی خود استفاده از این موج می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در ثبت شدن پیام‌های پنهان در ناخوداگاه شما و نتیجه‌گیری شما شود. این امواج در هنگام مدیتیشن به بیشترین مقدار تولید می‌شوند. در فاز تتا مغز شما برای درک مطالب و دریافت اطلاعات جدید بهینه می‌گردد.

گفته می‌شود کودکان زیر 5 سال که بیشترین پتانسیل جذب اطلاعات و یادگیری را دارند دارای امواج تتای قویتری نیز می‌باشند. تیم تخصصی ما کاری می‌کند این امواج در افراد بزرگسال به مقدار قابل توجه‌ای افزایش یابد و شما به بهترین نتایج برسید.

امواج آلفا

امواج آلفا چه امواجی هستند؟

نرخ نوسان فرکانس امواج آلفا بین ۹ تا ۱۳ هرتز می‌باشد. زمانیکه استراحت می‌کنیم، دراز می‌کشیم و در آرامش هستیم و کم‌کم پلک‌هایمان سنگین می‌شود اما هنوز صداهای اطراف خود را می‌شنویم و به محیط اطراف اگاهی داریم، این موج در ذهن تولید خواهد شد.

وضعیت آلفا باعث ایجاد حالت لذت بخش و آرامش بخش در بدن انسان می‌شود. در این حالت وضعیت استرس کاهش می‌یابد و باعث افزایش آرامش و سطح بالای خلاقیت می‌گردد. مغز هنرمندان، موسیقی‌دانان و ورزشکاران در تولید امواج آلفا فوق‌العاده پرکار است.

امواج مغزی آلفا با کاهش سطح کورتیزول باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و در نتیجه رفع خستگی و استرس ناشی از کار و فعالیت روزانه می‌شود. تجسم خلاق و پیدا کردن ایده‌های ناب ذهنی، سلایق هنری، تصور کردن‌های دقیق همه از تاثیرات امواج الفا می‌باشند.

امواج بتا

امواج بتا چه امواجی هستند؟

نرخ نوسان فرکانس امواج بتا بین ۱۴ تا ۳۰ هرتز می‌باشد. زمانیکه شما کاملاً بیدار و هوشیار هستید این موج در ذهن شما تولید خواهد شد. امواج مغزی بتا به شما کمک می‌کند که امتحانات خود را با هوشیاری کامل بدهید و تمرکز شما را در حفظ اطلاعات بالا می‌برد.

کارایی و تمرکز ذهن شما با امواج بتا افزایش میابد. همچنین این امواج سطح هوشیاری شما را بالا برده و شمارا برای فعالیت‌های ذهنی و بدنی مانند امتحانات و یا مسابقات ورزشی آماده می‌سازد. این امواج کمک می‌کند شما با اراده عالی و کافی در آزمون‌ها و امتحانات شرکت کنید و هوشیاری بالایی داشته باشید.

امواج گاما

امواج گاما چه امواجی هستند؟

نرخ نوسان فرکانس امواج گاما بالای ۳۱ هرتز است. زمانیکه شما مشغول کارهای سنگین و پرتنش با تمرکز بالا هستید این موج در در ذهن شما تولید خواهد شد. در این حالت مغز شما در بالاترین سطح هوشیاری و تمرکز قرار می‌گیرد.

این حالت در ورزشکاران رشته‌های پرتنش و یا اتومبیلرانی مشهود است. امواج مغزی گاما به شما در فعالیت‌های بدنی، معادلات پیچیده ذهنی و کار با وسایل کمک می‌کند. همچنین این امواج در کارهای سنگین و پر تمرکز به شما کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین باعث می‌شود سطح یادگیری و هوشیاری شما به بالاترین حد خود برسد.

تیم تخصصی آی آر بیوکنزی با استفاده از دستگاه‌ها و سیستم‌های مخصوص تولید امواج مغزی، بهترین نوع از این امواج را تولید کرده و در پکیج‌های سابلیمینال و بیوکنزی خود قرار می‌دهد.
شما می‌توانید این امواج را به صورت شخصی و جداگانه به مقداری که نیاز دارید از ما در اینستاگرام یا تلگرام خریداری کنید و بعد از استفاده شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز آن خواهید بود.